Saturday, December 1, 2012

Nasihat 7 : Wahai Sahabatku Yang Dikasihi Allah



Wahai sahabatku yang dikasihi Allah
Jauh sudah kita melangkah
Bersilih ganti tawa dan air mata
Perjalanan ini masih panjang
Mari kita merintisnya dengan pakaian takwa

Wahai sahabatku yang dikasihi Allah
Maafkan aku andai tidak bisa menjadi teman yang sempurna
Maafkan aku andai tidak bisa menemani saat berduka
Maafkan aku andai tidak bisa mengerti kalam tanpa bicara
Aku cuma insan biasa yang sering lupa

Wahai sahabatku yang dikasihi Allah
Dunia ini persinggahan sementara
Tidak apa sekiranya kita tidak dipandang manusia
Tidak apa sekiranya kita tidak dihargai manusia
Tidak apa sekiranya kita tidak dicintai manusia
Katakanlah "Cukuplah Allah untukku"

Wahai sahabatku yang dikasihi Allah
Aku tidak mengharapkan kesempurnaan pada dirimu
Aku tidak mengharapkan engkau kekal di sisiku
Aku tidak mengharapkan engkau berkorban untukku
Memadailah engkau meredhai aku sebagai sahabatmu
Terlebih baik sekiranya engkau sudi mendoakan aku di dalam doa-doa selepas solatmu

Semoga Allah mempertemukan kita di dalam Syurga-Nya
Semoga engkaulah wanita solehah yang menjadi kecemburuan bidadari-bidadari Syurga.

-sahabatmu Lillah Khalilah-



Click to enlarge. Wallpaper for my desktop ;)